Pro školy

  • Emoční inteligence EQ – rozvoj a využití v praxi

    Kurz certifikovaný MŠMT
    Časová dotace 16 hodin
    Obsah:

    • Navýšení znalostí v oblasti EQ
    • Pochopení principů rozvoje EQ
    • Účastníci budou znát a umět rozvíjet jednotlivé vnitřní kompetence, které patří do oblasti EQ
    • Navýšení schopnosti bezpečně komunikovat své vlastní potřeby, chápat a pojmenovávat potřeby lidí kolem sebe
    • Budovat vztahy na vzájemném respektu a partnerství. Tyto informace vhodnou formou umět předávat dál (žákům, dětem či mládeži)
  • 9 strategií pro život – dynamická typologie

    Kurz akreditovaný MŠMT
    Časová dotace 16 hodin
    Obsah:

    • Seznámení s dynamickou typologií osobnosti a její využití v praktickém životě
    • Navýšení vlastního vědomí a reflexe vlastních návyků
    • Identifikace inklinací jiných osob (dětí či klientů)
    • Objevení vlastního potenciálu a potenciálů dalších osob (dětí či klientů)
    • Práce s motivací v oblasti osobnostního růstu
  • 9 strategií pro život – děti a mládež

    Kurz akreditovaný MŠMT
    Časová dotace 16 hodin
    Obsah:

    • Dynamická typologie jako nástroj pro práci s dětmi a mládeží
    • Navýšení vlastního vědomí a reflexe návyků dětí a mládeže
    • Specifické potřeby související se strukturou návyků
    • Objevení potenciálu a vhodné nástroje pro jeho rozvoj
    • Určení vhodné komunikace a individuálního přístupu
    • Práce s motivací v oblasti osobnostního růstu
  • Změna, změnový proces a jeho řízení

    Časová dotace 16 hodin
    Obsah:

    • Práce se změnou (chtěnou i nechtěnou)
    • Pochopení procesu změny se všemi specifiky
    • Navýšení umění řídit proces změny a připravit se na jeho kritická místa
    • Postupy pro nositele změny – vhodná komunikace a osobní odpovědnost
    • Odlišnost změnového procesu u jednotlivce a ve skupině (týmová dynamika)
    • Důvody pro odmítnutí změny
    • Práce se stresem ve změnovém prostředí
  • Práce se skupinou a základy skupinové dynamiky

    Časová dotace 16 hodin
    Obsah:

    • Základní principy a pravidla pro práci se skupinovou dynamikou
    • Skupinové procesy a jejich řízení
    • Cíle a hodnoty týmů a skupin
    • Budování společných hodnot
    • Osobní odpovědnost v týmu
    • Kultura v týmu, jakým způsobem ji budovat, řídit a podporovat
    • Vhodné nástroje a hry pro podporu týmové kultury
  • Partnerská komunikace a její pravidla v praxi

    Časová dotace 16 hodin
    Obsah:

    • Principy a pravidla pro partnerskou komunikaci
    • Otevřená komunikace vs. komunikace pod stolem
    • Prostředí pro otevřenou komunikaci
    • Osobní odpovědnost, svoboda a důvěra jako základní hodnoty v partnerské komunikaci
    • Práce s konfliktem a jeho role v komunikaci
    • Partnerská komunikace a skupinová dynamika
  • Konflikt jako příležitost k rozvoji

    Časová dotace 16 hodin
    Obsah:

    • Konflikt – různost názorů
    • Faktická část a emocionální část konfliktů
    • Vnitřní a vnější konflikt
    • Partnerský přístup v řešení konfliktů
    • Osobní odpovědnost, svoboda a důvěra jako základní hodnoty při práci s konfliktem
    • Důležitost pravidel a dohod pro práci s konfliktem
    • Demokratický přístup v řešení skupinových procesů
  • Emoční inteligence pro děti a mládež

    Věkové kategorie 4-7 let, 8 – 11 let, 11- 14 let, 14 – 17 let
    Kategorie jsou pouze orientační, je třeba respektovat individuální vývojový program žáků.

    Cílem těchto setkání je seznámit děti s emocemi, co jsou a kde se berou. Jak fungují a co nám říkají. Jak s nimi pracovat u sebe a jak pracovat emocemi jiných lidí. Hledat vhodné způsoby uvolnění emocí. Umění popsat vlastní emoce pro okolí a pojmenovat své potřeby. U starších dětí přidáváme funkční typologii, která navyšuje vlastní sebeuvědomění a sebedůvěru. A schopnost vytvářet vztahy, které stojí na vzájemném respektu.

  • Setkání s jinakostí

    Diskuzní setkání pro mládež, ve které mají možnost seznámit se s mladými lidmi, kteří znají označení “JINÝ“. Jejich příběh, může být zdrojem inspirace a poučením.
    Navazuje lektorem řízená diskuze na probrané téma, která je vedená na základě principů hluboké demokracie.
    Cílem této diskuze je ukázat žákům, jaké jsou možnosti vedení diskuzí a projevování názorů. Zároveň umění slyšet názor druhých.

  • Rodičovská kavárna

    Rodičovská kavárna je série besed nad aktuálními tématy, které spojují rodiny a školy. Témata mají společnou linku, ale nejsou na sobě závislá. Lze je měnit dle potřeb školy a rodičů, či žáků samotných.

    Časová dotace na jednu besedu je cca 2,5 hodiny.

    Výběr témat:

    • Partnerský přístup a prostředí pro osobností růst
    • Emoce, nejsou nemoce
    • Hranice, abychom se v životě neztratily
    • Potřeby a jejich kompenzace
    • Vnitřní a vnější motivace
    • Konflikt, jako příležitost pro vyjádření názorů
    • Sourozenecké konflikty
    • Vzdor, puberta
    • Odměny a tresty
    • Co je potenciál a jak ho rozvíjet
    • Svoboda, důvěra a osobní odpovědnost – jak na to?
    • Počítače a počítačové hry – zakázat nebo povolit
    • Youtube scéna – vloger a bloger
    • Změna a změnové prostředí